måndag 2 april 2018

Företagarnas valturné och näringslivsranking

I onsdags deltog jag i Företagarnas valturné. Rautamo Wheeling besöktes och det är en imponerande utveckling som det fälggrossistföretaget har haft de senaste åren.

Därefter var det debatt på Vimmerby Stadshotell. Intressanta frågeställningar och bra diskussioner. Tar med mig en hel del synpunkter till arbetet i vardagen.

Påmindes om Vimmerbys låga resultat i näringslivsrankingen och att jag i december beslutade att vara ute mer och besöka olika företag och verksamheter.

En delrapport kommer här; Under de senaste tre månaderna har jag besökt 11 olika företag i kommunen. Jag har fått många bra förslag och mött många framgångsrika och engagerade företagare. Jag kommer att fortsätta att besöka företag eftersom det ger så mycket energi och kunskap.

Målet är att Vimmerby kommun ska öka 100 placeringar i näringslivsrankingen inom 2 år. Plats 119 år 2020!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar