söndag 28 januari 2018

Dela dina minnen från Frödinge allmogeting

Frödinge allmogeting var i mina ögon ett legendariskt inslag i Norra Kalmars nöjesliv.

Jag googlar och finner nästa inga minnen av Frödinge allmogeting. 

Därför skulle jag vilja be Dig som varit på ett eller flera allmogeting att dela era minnen och upplevelser från augustidagarna i Frödinge , förr i tiden. 

Jag minns Scafell Pike, Rockfolket, Ted Åström men framförallt minns jag det intensiva och roliga arbetet som arrangör. Det var nämligen Centerpartiets ungdomsförbund i Frödinge som arrangerade. Per Josefsson och jag åkte länet tunt och satte upp affischer. Detta var ju före Facebook och andra sociala medier där man kan annonsera. Vi åkte i flera dagar för att så många som möjligt skulle komma till Frödinge allmogeting. 

Jag minns också chokladhjulet och äggmackorna med ansjovis samt ostkakan, den obligatoriska delikatessen som sponsrades av Frödinge mejeri. Alla artister och gäster fick också en ostkaka med sig hem. 

Tomas Holgersson var omväxlande allmogetingsledare och kassör. Gemenskapen var stor under alla de arbetstimmar som avverkades. 

Vilka är Dina minnen av Frödinge allmogeting? Har du bilder, så dela gärna med dig. Lättast gör du det i en kommentar på Facebook eller här. Tack på förhand!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar