måndag 1 januari 2018

Välkommen 2018 och året ska inledas med nyårskonsert som traditionen bjuder

2018 inleddes med kultur i Jönköping. Musikalen Les Miserables som är en tänkvärd historia som är aktuell även i vår tid.

Fick chans att umgås med mina älskade barn vilket jag är så tacksam för. Alla tre var med och även sonens fina flickvän och nästa vecka ska jag få glädjen att träffa bonussonen med familj. Nära och kära ska man ägna tid åt under långhelgerna och att kombinera med kultur berikar livet på flera sätt, tycker jag.

Det nya året ska firas med nyårskonsert med mor och make i Vimmerby kyrka. Klockan 18 börjar det. Brukar verkligen vara bra och själv anser jag att kommunen bör stötta sin musikkår mer med tanke på vad en musikkår betyder för en ort.

Med dessa ord vill jag önska alla läsare ett GOTT NYTT ÅR!

Mitt fokus 2018 är att följa Eskil Erlandssons ledord som han berättade om i sitt sommarprat 2012 och som han upprepade på en utbildning som jag deltog i för några veckor sedan.

- gör en insats, 

- stöd varandra och 

- se möjligheterna





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar