lördag 13 januari 2018

Tack till de som läser mina rader

Antalet sidvisningar ökar dag för dag i takt med att valtemperaturen stiger. Igår var det 402 sidvisningar och bloggen snittar på 350 sidvisningar varje dag.

Jag har skrivit här sedan 2010 då jag startade bloggen inför valet. Bloggandet har givetvis gått i vågor som livet självt men sedan ett år så skriver jag nästan inlägg dagligen. Blir lite min start på dagen tillsammans med Vimmerby tidning, Dagens Vimmerby en surfrunda på Barometern, DN och sociala medier.

Där finns inspiration till skrivandet och i alla möten med människor. Det är i möten och konstruktiva samtal som jag får de bästa förslagen.

Jag vill dela med mig av mitt arbete som förtroendevald och därför berättar jag om möten och upplevelser samt min syn på olika frågor. Hör gärna av er med synpunkter.

Extra glad blev jag igår när jag fick inbjudan till ett årsmöte hos en förening i kommunen. De ville att jag skulle delta och berätta lite om mina uppdrag. Jag vill lyssna på deras förbättringsförslag för kommunen och för deras verksamhet. Jag besöker gärna fler föreningar och företag. Hör av er.

Detta händer nästa vecka.

Vecka 3

Måndag: Möte med Astrid Lindgrens Hembygd och på kvällen är det kretssamråd i Mönsterås. På eftermiddagen ska jag fika med en person som hört av sig med ett förslag. Ska bli spännande eftersom förslaget kan leda framåt till nya samarbeten.
Tisdag: Kommunstyrelsens arbetsutskott
Onsdag: Gamleby. På kvällen Centerpartiets nomineringsstämma i Gullringen.
Torsdag: Möte i Västervik om hur kommunerna fortsätter sitt arbete med Yxern för att få till en långsiktigt hållbar framtid för Kalmar läns största sjö. Möte med styrgruppen för Mukono.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar