måndag 13 november 2017

Veckans företagsbesök

Vimmerbys pizzeria och grill fick ett besök idag. Jag har hört att de serverar goda pizzor så då var jag ju tvungen att göra ett kort företagsbesök.

Jag frågade lite om hur det var att driva företag i Vimmerby. De berättade att det var bra men att de behöver bygga ut med ett litet förråd för extra frys och kylskåp.

Då behöver ni söka bygglov så jag tipsade om vem de skulle kontakta.

De berättade även att de startade sin verksamhet den 1 januari 2017 och ägaren sa att han bott i Sverige endast tre år. Han kommer från Syrien. Hans kompis som arbetade där kommer från Irak och har varit cirka 10 år i Sverige.

Vi pratade lite mer om hur man söker bygglov.

tackade för besöket och fick ta ett kort på ägaren och hans farbror som också arbetar i verksamheten.

Och pizzan jag köpte var verkligen god. kan varmt rekommendera ett besök på Vimmerbys nyaste pizzeria och grill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar