tisdag 22 augusti 2017

Astrid Lindgren-konferens i Stockholm den 14/11

Kalmar län och Vimmerby hade verkligen behövt en konferens om demokrati på Astrids 110-årsdag men den ordnas i Stockholm och jag hoppas att den i alla fall kan sändas via länk i Vimmerby. På NÄS kanske det kunde passa med websändning för allmänheten. 

Vimmerby kommun i samverkan med Astrid Lindgren-sällskapet startade denna konferens har jag för mig som nu är flyttad till Stockholm och den prioriterades bort några år efter att eldsjälen på biblioeket Inger Adolfsen gått i pension och sparkrav i kultur- och fritidsnämnden under ledning av Peter Högberg 2015. 

2014 deltog jag i konferensen i egenskap av KFs ordförande. Den höll mycket god kvalité och var mycket uppskattad. http://www.vimmerby.se/alkonferensen

I somras kom jag på att det är 110 år sedan Astrid Ericsson såg dagsljuset i Vimmerby och då skrev jag till kommunledningen och Turistchefen att vi inte får missa denna dagen. 

Idag lyftes frågan på KS AU vilket gladde mig så vi diskuterade att BUN skulle involveras i kommunens firande. Vi får se vad det kan bli för firande. 100-årsfirandet var ju storskaligt så denna gång får det nog bli mer modest. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar