tisdag 20 december 2016

Guldfynd i min brevlåda idag

En julhälsning från Astrid och Bengt Johansson fann jag i min brevlåda idag när jag hämtade Vimmerby tidning. 

En skrift som heter "Minnen, SPF-are berättar" . Bengt Johansson är en av de sju pensionärer som delar med sig av sina minnen och som deltagit i skrivarcirklar med Vuxenskolan.

Jag läser om hur Bengt Johanson hade självaste Astrid Lindgren som bollplank och som en god vän under nära 30 år.

Han beskriver hur de samtalade om Vimmerby och hur hon hjälpte till med olika samhällsbyggnadsfrågor i Vimmerbypolitiken. 

Tacksam för att jag fick möjlighet att läsa dessa välskrivna stycken och det känns perfekt nu inför julen. Det kan nog till och med bli lite högläsning efter julbordet tillsammans med makens läsning av den traditionella julsagan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar