torsdag 24 november 2016

"Själv är bäste dräng"

Min far har gett mig många uttryck och talesätt för att hantera vardagen och ibland knorra till samtalet och mötet. 

Idag när jag passerade Turistbyrån i Rådhuset så fick jag ett spontant samtal med Peter Göransson som snickrade på årets torgscen för "Jul i Vimmerby". Imponerande engagemang, tycker jag och uttrycket "Själv är bästa dräng" eller ska man få något gjort så får man göra det själv passar perfekt.TACK Peter för pratstunden. 

Ni ser hur torgscenen är tänkt på bilden nedan. 

Stommen är den ramp som användes vid Midnattssolsrallyt och turistchefen bygger själv resten. Ett partytält på fem gånger fem meter ger en perfekt inramning och scen till årets musikframträdanden i juletid. 

Tomtenatta och alla skyltsöndagar kommer att bli succe iår, tror jag. 

Mikael Karlsson är tomten som skapar allt detta julmys tillsammans med många medarbetare. TACK till honom och hans engagemang för handeln i Vimmerby. 

Tillsammans ökar vi attraktionskraften!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar