torsdag 20 oktober 2016

Fokus på förbättringsarbete idag

Torsdagar är bra dagar tycker jag. 

Min dag i kommunens tjänst och i mitt förtroendeuppdrag som oppositionsråd ska innehålla arbete med fokus på förbättringar och konstruktiva lösningar i samverkan. 

Vimmerby kommun behöver stabilitet för att öka attraktionskraften och i mina ögon är en god samverkan med förbättringsfokus och gott ledarskap en förutsättning för att lyckas. 

Josephine Svensson beskriver hur hon som ledare för AL-skolans högstadium ser på skolans situation och hur hon som ledare ser på sitt uppdrag och dess utmaningar. Den artikeln ger mig förtroende för att skolan kommer att lyckas att förbättra sin verksamhet. Vi behöver goda ledare som med kraft och lyhördhet står upp för sin verksamhet och fokuserar på förbättringar i samverkan med oss politiker. 

En helt annan sak. Ingebo hagar var värd för Coompanions 20-årsjubileum i Kalmar län igår kväll och jag deltog för att lära mig mer om en av de föreningar som kommunen är medlem i och som kan stötta vårt näringsliv. Tomas Peterson, vår KSO ledde den extra stämman på ett mycket trevligt och bra sätt. Att leda föreningsstämmor är helt klart en av Tomas Petersons styrkor. 

En mycket intressant kväll där jag även fick möjligheten att samtala och utbyta erfarenheter med en yngre agronomkollega från Ystad. Camilla som är projektledare för Energicamp som denna vecka har en konferens för unga energientreprenörer från Ukraina och Litauen på Ingebo hagar. En totalt sett mycket energigivande kväll som avslutades med ett Rockabilly-band från Torsås som driver sitt band som en ekonomisk förening. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar