fredag 23 september 2016

Välkommen att boka ett konstruktivt samtal med mig!

Videoklipp som komplement till bloggen har jag nu testat. Ligger två klipp på facebook nu. Anders Åkesson har inspirerat mig till att våga prova detta sätt att kommunicera. Ha överseende med att dessa klipp är amatörmässiga då denna teknik kräver träning. 

Idag är det förtroenderåd i Stockholm. Annie Lööf kommer att tala och just idag är det exakt fem år sedan vi valde henne till partiledare i Åre. Våra opinionssiffror talar sitt tydliga språk och Dagens samhälle visade i gårdagens nummer att vi ligger stabilt på 7% och trenden är uppåt. Mycket glädjande för oss alla som arbetar för vår närodlade politik och vår vision om ett mer decentraliserat samhälle där besluten tas nära människorna. 

Hoppas på en energigivande dag i Stockholm efter mångfacetterade Vimmerbyveckor i politiken. 

Företagsrankingen störtdök för Vimmerby och det måste vi alla ta på stort allvar. En del framför att det är orsakat av förtroendekris under 2015 med folkomröstningen som skakade om Vimmerby. 

Jag tror att det är en del av orsaken och därför måste de åtgärder som gjorts med exempelvis inrättandet av KS AU lyckas. Jag använder stor del av min tid för att just KS AU och beredningen av ärenden ska bli bättre i Vimmerby. 

MEN kommunen kan inte vara allt, för alla överallt utan det krävs att vi är många som hjälps åt för att lyfta Vimmerby kommun. Samverkan mellan kommun, näringsliv, föreningsliv och kulturliv är nyckeln för att vi ska bygga ett ännu bättre Vimmerby. 

Företagarnas ordförande uttrycker att företagen behöver mer dialog med kommunledningen. Därför har jag nu tydligt förklarat att jag vill besöka både företag och föreningar för att lyssna in just era utmaningar och behov och era förslag på förbättringar. 

Välkomna att höra av er för att boka in ett besök. Ni väljer form för besöket. En fika, ett längre studiebesök eller ett kvällsmöte. Allt är möjligt och jag vill verkligen möta er och få just Dina synpunkter och konstruktiva förslag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar