fredag 13 maj 2016

Fredag och GRÖNT VECKOSLUT på agendan

Grönt veckoslut i Gamleby är riggat för att ta emot 10000 personer de närmaste dagarna. Det är så många som brukar komma. Programmet är välfullt och alla elever kommer att vara delaktiga i arrangemanget i dagarna två. 

Jag visar upp läsårets Entreprenörskapsprojekt i en utställning intill Zoobutiken där produkterna även kommer att säljas av eleverna. 

Imorgon är det vårbal i Vimmerby och jag hoppas att regnet håller sig borta under de timmar som festilgheterna äger rum i Källängen mellan 16 och 18. Regn behövs så resten av dagen får det gärna ösa ner med undantag av de stunder för fotografering möjligen. 

Jag hoppas att det blir parad med musikkåren och drillflickorna som det brukar vara eftersom den inramningen saknades  när Hultsfred hade sin vårbal förra helgen. 

Nationaldagen kommer tyvärr att firas utan musikkår iår på grund av att det var för få i kåren som hade möjlighet att delta och då är frågan om det blir någon fanparad från Kulturskolan till Källängen. Jag hoppas att det går att ordna som vanligt då det är en festlig del av nationaldagsfirandet i Vimmerby. SVT kommer att göra en inspelning för att visa på SKANSEN som en hälsning från vår del av landet så jag förväntar mig lite extra firande den 6 juni i vackra Källängen i Vimmerby. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar