lördag 12 mars 2016

Öster Folkets park borde heta LYCKEBO eller något ännu bättre...

Idag ser det ut så här och gatan är dragen som ska omges av tio tomter för familjer som vill skapa livskvalité i sina liv i Vimmerby. Välkommet! 

Idag är tre av tio tomter sålda och igår föreslog jag en namntävling för att området ska få ett tilltalande och beskrivande namn. Lyckebo heter åkern intill och skulle passa som namn för området. Hoppas att det blir en namntävling. Lokal media kanske kan hjälpa till med som det gjordes vid namntävlingen om PIPSVÄNGEN. 

Ödmjukt minns jag när pappa, mamma, jag och mina syskon plockade sten på Hällerum för att förbereda för sådd av fodersäd till mjölkkorna som gav familjen försörjning. Det var här vi gick i dammet och plockade sten med sånglärkorna kvittrande i luften. Sånglärkorna som sjunger både på in-och utandning i sin iver att locka till livsglädje och fortplantning. 

1999 såldes mjölkkorna, därefter var det köttproduktion som höll markerna öppna. Sedan några få år är arrendet uppsagt och då föreslog min mor att Hällerum skulle passa perfekt till bostäder. Jag föreslog det i KS och nu idag ser jag hur bra det kommer att bli. 

18 köar till de tio tomterna! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar