fredag 26 februari 2016

Bokfynd i Världens bästa bokhandel !

Hittar alltid läsvärda grejer i denna fina välskötta butik. Trivs här och på Vimmerby bibliotek. Chans till att få ta del av så mångas genomtänkta tankar! 

Denna gång blev mina bokval några titlar som behövs i mitt liv nu. 

Assar Lindbeck för att återuppta mina studier i nationalekonomi i Uppsala .
Göran Häggs "Retorik i tiden" för att förstärka mig som talare. 
Kroatien för att min australiensiska värdsyster ska besöka sina föräldrars hemland i sommar och kanske även mig. Någon gång vill jag åka till Dubrovnik som de härstammar från. 
Elsie Johansson för att hennes bok om Glasfåglarna uppskattades av mig och för det föredrag i Plenisalen för många pr sedan dör hon berättade om om brevet från Astrid Lindgren på Dalagatan i Stockholm som gratulerade henne för en bra debut. Hon kunde inte riktigt förstå om det var den riktiga Astrid Lindgren så hon skriver ett brev för att ta reda på vilken Astrid Lindgren det var. Svaret kommer med vändande post och är adresserat Till den riktiga Elsie Johanson. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar