söndag 22 mars 2015

Trädgård och Smålandskap!

Idag blir det ytterligare ett lite annorlunda inlägg med fokus på ett av mina privata intressen nämligen trädgård. 

En fd arbetskamrat på LRf heter Karin Abramssom och hon startade för några år sedan en firma som sysslar med trädgårdsdesign mm. Företaget heter myckaet passande , "Smålandskap" och är lokaliserat till Solstadström utanför Blankaholm i Västerviks kommun. Hennes hemsida är alltid inspirerande , tycker jag. http://www.smalandskap.se

Karin fyller år idag och det vill jag fira med detta blogginlägg och hoppas att hon får fler intressenter nu.

Jan Henriksson vill ha fler medlemmar i gruppen Trädgårdsentusiaster på Facebook och den sidan vill jag också rekommendera idag. Trädgårdinspiration ges till alla medlemmar där kostnadsfritt! 

Själv ska jag snart ut och plantera penseerna som jag inhandlade i fredags på Hagelins. Iår blev det vita och klarblå penséer. Tänker att det passar bäst till vårt vita reveterade hus med blå dörr och blåa foder runt fönstren. Härligt ska det bli att plantera om det nu inte är för kyligt för de små plantorna. Vill ju ge dem en bra start i min trädgård. Avvaktar några dagar och kanske låter dem stå i fönstret så länge.

Jag odlar chili, ampelluktärt och pelargoner samt basilika på fönsterbänken. De växer bra på solsidan där. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar