torsdag 8 januari 2015

Oppositionsrådet är på plats!

Det kan tyckas som att det inte finns något oppositionsråd i Vimmerby kommun om man läser på kommunens hemsida. Men jag har faktiskt installerat mig i Stadshuset. Varmt välkomna att besöka mig. Fråga i receptionen så vet de var jag finns. Telefonen är än så länge min privata men ett kommuntelefonnummer är beställt för att jag ska kunna sköta mitt förtroendeuppdrag professionellt. Viktigt för en demokrati att ha en stark opposition som är konstruktiv, kreativ och konkret. Det är min ambition, ska ni alla medborgare nu vara informerade om. Mitt fokus kommer inledningsvis att vara den bekymmersamma ekonomin där Centerpartiet redan i budegtdebatten den 8/12 presenterade ett alternativ till majoritetens budget. Två miljoner mer till BUN som finansieras med tillfälligt anställningsstopp och investeringsstopp samt skattehöjning med 4 öre.(ger en miljon årligen i intäkter)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar