tisdag 13 januari 2015

Landsbygdspolitik på riktigt !

Landsbygdspolitiken är så viktigt för glesbygdskommuner som Vimmerby. Landsbygdsberedningen har levererat ett förslag till handlingsprogram redan i våras och det skulle ha antagits av politiken i juni men blev uppskjutet till september. Men ännu har förslaget inte formulerats då remissvaren från partigrupperna inte hunnit sammanställas om jag tolkat situationen rätt. 

När kommer denna fråga att hanteras? 

Beläggningsarbeten för enskilda vägar ska delfinasieras upp till 750000kr årligen av kommunen. Magnus Carlsson lovade att kolla upp att de ansökningar om bidrag som kommit in är utbetalade. Någon viskade i mitt öra att detta inte verkställts. Nu hoppas jag att det kan rättas till om det är rätt information som delgivits mig av några medborgare. 

1 kommentar:

  1. Jag har nu fått info och de ansökningar om beläggningsbidrag som ansökts hos kommunen har utbetalats. Mycket bra med snabb återkoppling från Magnus Carlsson. Tack för det!

    SvaraRadera