måndag 24 november 2014

Minnen

"Rädslan är det enda som begränsar oss , hindrar oss från att älska och leva som fjärilar en stund på jorden-in the long run we are all dead. " 

Studietiden fascinerade mig och gav så många vänner. Saknar de åren ibland. 

På bilden syns en tacktext i min gästbok för en inflyttningsfest i ett hus i Berthåga utanför Uppsala som jag och tre vänner hyrde av en forskare som skulle till USA ett år med sin familj. Sista raden präglades av den distanskurs i nationalekonomi som jag läste parallellt med organisk kemi under mitt första år i Uppsala. Johan Rockström var min studiekamrat på den kursen och Thomas Hahn som skrivit dessa rader var en ekonomiagronomstudent som nu forskar på Stocholm resilence center. Värdefulla erfarenheter. Alla borde ägna några år åt väl valda heltidsstudier, tycker jag. Det är så berikande för själen och för framtiden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar