söndag 3 augusti 2014

Välkomna till Valdebatter och våra valaktiviteter i Vimmerby

Demokratiarbete är viktigt och delaktighet och dialog är grunden för att politiker ska kunna fatta bra beslut för Vimmerbys hållbara utveckling. Därför vill jag påminna om de valdebatter och valaktiviteter som jag i dagsläget har kännedom om: 

20/8 LRFs valdebatt i Tuna bygdegård
25/8 Bibliotekets politikerutfrågning med Patrik Engkvist i Plenisalen
28/8 Företagarnas valdebatt
31/8 Föreningen Kröngårdens politikerutfrågning 
4/9 Skolinformation inför skolvalet den 12/9 på Vimmerby gymnasium, Astrid Lindgrens skola och Vimarskolan. 
8/9 Kommunals valdebatt på Kröngården
9/9 Valinformation i Bullerbyn

Centerpartiet i Vimmerby kommer att representeras av olika kandidater på vår lista till kommunfulmäktige. Vi är ett starkt lag med både erfarna och nya politiker som vill utveckla Vimmerby hållbart. 

Jag är dessutom inbjuden till ett matkonvent om närproducerat i Mariannelund och en valdebatt i Dabbetorp som de mycket trevliga och aktiva centerkvinnorna i Södra Vi -Djursdala arrangerar. Frödinge centeravdelning kommer också att arrangera en aktivitet som jag blivit förvarnad om. 

Det kommer säkert att bli fler debatter och aktiviteter. 

Centerpartiet i Vimmerby har valupptakt den 11 augusti , Trädgårdsfestival i Källängen den 6 september med Centerkvinnornas ordförande Gunilla Hjelm från Vetlanda och så finns vi givetvis på torget och utanför Lindex alla lördagar i augusti och i september fram till valet den 14/9. 

Alla måndagar har vi lunch tillsammans för att diskutera strategier i Sveriges mest öppna parti. 

Valkampanj på cykel kommer jag att göra två helger innan valet. Målet är att cykla till så många tätorter som möjligt i kommunen och samtala om Vimmerbys framtida utveckling och de viktigaste frågorna som Vimmerbyborna anser att vi ska prata om och åtgärda. Återkommer med tider och hållplatser för min valkampanj på hojen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar