måndag 30 juni 2014

Vimmerby tidning?

ITSAM har inte upphandlat intranätet enligt lagen om offentlig upphandling. Är jag förvånad? Nej, inte direkt, måste jag erkänna. Det som förvånar mig är att Vimmerby kommun vågar sjösätta ett system som uppenbarligen inte finns upphandlat teknikstöd till. Sårbart, känns det som. 

Ciceron är ett annat system som ITSAM upphandlat och som implementeras nu i Vimmerby kommun.  Som politiker och ordförande för RDB finns ett behov av kvalitetssäkring vad gäller dokumenthantering.  Arvodesberedningen saknade det tjänstemannastödet som krävdes och som man kan förvänta sig för en sådan stor och känslig fråga, tycker jag. Nu har kommunchefen lovat mig bättre stöd och jag hoppas verkligen att det blir så. 

Viktigt att få ordning på alla system och att de upphandlas och sköts med proffesionel prägel, tycker jag. ITSAM måste sköta upphandlingar och jag blir förvånad när ansvarig chef säger att upphandlngsunderlaget ska vara klart efter semestern. Borde varit klart innan systemet tagits i bruk, eller? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar