måndag 16 juni 2014

Midsommarveckan redan

Intensiv vecka och rolig. Idag ska RDBs presidium få träffa KS preside och diskutera den återremitterade arvodesfrågan för förtroendevalda under nästa mandatperiod. Detta beslut behöver tas i KF innan valet och det ska vi diskutera på grund av att återremissen förhindrar den möjligheten. Valberedningen behöver veta arvodesreglerna för att kunna rekrytera alla politiker som ska göra stordåd under nästa mandatperiod. 

Idag ska jag även planera morgondagens satsning på framtidens infrastruktur för de förnybara transporterna i Vimmebrybygden. Jag är moderator på de två seminarierna. 

På onsdag är det möte på länsstyrelsen inför valet den 14/6. Erfarenheter från genomförandet av valet till Europaparlamentet ska diskuteras och ventileras. Therese Jigsved och jag företräder Vimmerby kommun i Kalmar på onsdag. 

På torsdag ska jag skriva vidare på Centerpartiets valmanifest. Vi börjar se strukturen och vilka frågor som vi vill driva och det är riktigt roligt att sammanträffa med den sju personer stora gruppen som gör detta viktiga strategiska arbete för Vimmerbyborna . Det som är bra för Vimmerby kommun ska vara bäst för oss som bor här. Bilden nedan visar några av de som samlades för ett strategimöte på en perfekt plats igår. 

Och nu är det klart att jag åker till Almedalen tillsammans med Centerkvinnor från alla länets kommuner. Det blir två övernattningar i Visby, rosornas stad. Obligatorisk närvaro för alla politiker ett supervalår som detta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar