torsdag 29 maj 2014

Vimmerbyloppet idag och kamp om mandaten till Europaparlamentet

Jag springer för Centerpartiet i Vimmerby. Inte ofta som C är en löparklubb men jag hoppas på fler i C som vill göra mig sällskap i spåren framöver. Bästa sättet att orka med alla vardagliga bestyr är träning har jag märkt. Allt går så lätt när man hinner med en löprunda så där varannan dag ungefär. 

Även yngsta dottern ska springa. Hennes fotbollslag springer tillsammans. 

För övrigt noterar jag att valdeltagandet ökat mest i länet i Vimmerby och Högsby kommuner. 978 fler Vimmerbybor har röstat jämfört med 2009. Plus 8.16%. Vimmerby kommun ökar till nästan 46% valdeltagande och det är riktigt bra, tycker jag i rollen som valnämndens ordförande. Igår klarade vi av onsdagsräkningen tillsammans och Annika Högberg och jag levererade materialet till länsstyrelsen i Kalmar. 

Det finns fortfarande valdistrikt kvar att räkna och än är inte kampen om det tjugonde mandatet över. Det kan bli centerpartiets...

Verkar som att Fredrik Federlys krysskampanj ser ut att vinna och att han kniper det första mandatet...kolla på valmyndighetens hemsida...det är en rafflande kamp...den är inte över förrän allt är räknat...

http://www.val.se/val/ep2014/slutresultat/E/rike/personroster.html#idC

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar