torsdag 22 maj 2014

Vibako ska leverera bröd igen !

Grattis Vimmerby! Vibako ska på nytt få leverera brödet i Vimmerby kommun, till skolor och äldreboenden och stadshuset. För mig och min familj är det livskvalité att kunna åka ner till det lokala bageriet och köpa frukostfrallor. En destination som Vimmerby behöver ett lokalt bageri och kommunen som kund är av stor betydelse för Vibako. Därför blev jag så glad när jag fick veta detta idag. Närproducerat bröd är bra för Vimmerby kommun och bäst för oss som bor här. 

3 kommentarer:

  1. Men blir det billigast?

    SvaraRadera
  2. Priset blir enligt det anbud som lades i samband med upphandlingen. Det företag som vann upphandlingen har gått i konkurs så att nu har Vibako fått erbjudandet om att leverera istället för det konkursade företaget.

    SvaraRadera
  3. Vadå billigast? Är det billigast att ett litet bageri får säga upp personal så kommunen mister skattekronor? Bita sig i rumpan kallar jag det. Gynna ViBako, vi behöver dom!

    SvaraRadera