måndag 12 maj 2014

Hopp och glädje i Rumskulla gav över 100000kr till Cancerfonden

En fantastisk kväll med en fantastisk person som initiativtagare. Peter Fjällgård levererade en sagolik och gripande föreställning med många olika inslag. Veronica Rinaldo beskrev sin resa, Blues impact briljerade, Micke Rylander och Kitte Ström gjorde en oförglömlig version av With or without you, med Nelly Strand på "haute couture". 

Maken framförde " Fattig bonddräng" till minne av Micke i Flaka , eller Micke i Koppetorp som många minns honom, vaktis i idrottshallen, min kusin som gick bort alldeles för tidigt i leukemi i höstas. Maria och jag grät tillsammans igen och mindes och saknade fina Micke som alltid ställde upp för allt och alla med så stort hjärta. Det är inte rättvist att sjukdomen tog honom ifrån oss här på jorden. Hoppas han ser oss från sin himmel. 

Ellen Larsson ,Alicia Rotebäck, Caribe Sohlberg Perez, Johan , Ebba och William Gabriella Rinaldo var andra artister som levererade stort! 

Tack Peter för att du gjorde det och för att du lyckades fördubbla insamlingsmålet. Över 100000kr blev resultat och det imponerar på mig. 

Att kvällen sedan inleddes med Felicia Peterson och hennes tolkning av Utan dina andetag , hoppas jag ger den kraft och energi till henne och hennes familj som de behöver i den kamp de befinner sig i just nu. En fullsatt kyrkas energi gick till henne och hennes kamp. Mina tankar går till henne! Warmbadhusets scen väntar i sommar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar