tisdag 29 april 2014

REMAKE i Vimmerby är fullt möjligt, roligt och rekommenderas

Igår gjorde jag en REMAKE i Vimmerby vilket Peter Karlsson i Dabbetorp har föreslagit på ett kretsstyrelsemöte. Målet med denna aktivitet är att visa hur bra utbudet är vad gäller frisörer och klädbutiker i Vimmerby och att det inte finns någon anledning att resa iväg för att handla eller fixa håret. Jag valde två butiker för min REMAKE men det finns ju många fler som hade kunnat leverera bra rådgivning och utmärkta produkter. Sandströms, Lindex, Cubus , Kanhlis kläder med flera finns ju utöver Ciao Bella och hemma hos Emma. 

Dagen började hos Sussie Danielsson på Klippcenter med färg och form. Sussie gjorde en förstärkning av min egen hårfärg och lade in några ljusa slingor som kommer att förstärkas av solen i försommar. 

Sedan besöktes Carina Wikström på Ciao Bella. En sommarklänning och ett färgstarkt halsband blev valet och resultatet ser ni nedan. Ciao Bella är liksom hemma hos Emma en butik som attraherar många Vimmerbybor men även besökare då utbudet är intressant och varierat jämfört med kedjornas utbud. 

Därefter besöktes Hemma hos Emma och där fanns Sara och Ann-Louise som föreslog ett antal outfits. 

Det var fest blandat vardag. Resultatet ser ni nedan. 

TACK alla för fantastiska insatser för att göra om mig. Två plagg inhandlades, ett från vardera butik och kommer att bli favoriter för mig. Gissa vilka? 

Jag konstaterar att det finns fantastiska frisörer och handlare i Vimmerby och det finns ingen anledning att åka bort för att bli fin. Jag besökte Köpenhamn i helgen och valde att inte handla på Ströget . Vi ägnade oss åt kultur och nöjen istället för shopping. Shoppingen och hårfix vill jag göra i Vimmerby för då växer Vimmerby. 

Före frisörens arbete

Efter frisörens arbete


Sommarklänning till sommarens studentfest hos systerdöttrar i Strängnäs och. Norrköping
 Carina på CIAO BELLA
Brantingklänning och smart scarve som kan göras om till "aftonjacka"

Klänning som kan göras om på olika sätt.
Blus med snygg spets nertill. 
Favoritoutfit med Lexingtonjacka (svenskt märke) och blus från MOXY Copenhagen i 100% silke. Blusen passade till kvällens kommunfullmäktigesammanträde i Plenisalen i Vimmerby . 
Sara och Ann-Louise på Hemma hos Emma. Mycket proffsiga rådgivare i klädbranschen i Vimmerby. Det är ingen slump att resande säljare stannar till här för att handla kläder och att besökare från Stockholm, Malmö och Göteborg passar på att handla i denna Vimmerbybutik på besök hos släkt och vänner i Vimmerby. Påsk och jul är populära tillfällen och hela sommaren såklart. 
Vännen Sussie som är en toppentjej och som har en fantastisk känsla för form och färg! tycker jag. Noggrannhet är en dygd och hon är mycket lyhörd för kundens önskemål vad gäller hår. 

PernillaWahlgren-klänning tillsammans

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar