fredag 18 april 2014

Påskhälsning från oväntat håll!

Igår fick jag ett riktigt påskkort som gjorde mig så glad. För femton år sedan när jag arbetade på Vimarskolan och samverkade i ett elevens val med temat företagsamhet tillsammans med Ingmarie Fransson i Koppetorp , Gerdmarie Schultz , Lars Norlander och Anders Ekberg så gjorde vi under en hel termin produkter med kretsloppstema. Vi kallade det Vimarskolan växtvärk och hade bland annat Lars Rönnlund och Micael Glennfalk som föreläsare i företagsamhet och entreprenörskap för eleverna.  

En termin gjorde vi Miniväxthus i lärkträ med tomatplantor mm som vi drivit fram i mjölkförpackningar. Vi byggde tio växthus med riktiga glasfönster. Nu fick vi ett tack för arbetet från Stina Hultqvist som köpte ett av våra hus för 695kr om jag minna det rätt. Jag köpte ett och gav till min syster i Norrköping . Hon använde det till kryddväxter på sin altan bredvid grillen. Ska fråga om jag får köpa tillbaka det tror jag. Ett finns kvar på Vimarskolan och används i miljörummet som jag också såg till att skapa vid ombyggnationen år 1993 då skolan blev en åtta med två innergårdar istället för ett E. 

Stina berättar att hon använt växthuset flitigt och att hon drivit rabarber i det iår. Stort TACK för kortet och beskrivningen av hur huset mår och vilken glädje det gett och ger. 

Kul med återkoppling på en satsning som jag nästan glömt att jag medverkat i. Eleverna tror hon är i trettioårsåldern. Om någon av er elever  läser detta , hör av er! Så ska ni få del av detta tacket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar