onsdag 30 april 2014

Frizon , fantastisk satsning av ungdomar, för alla!

Bra nummer som kom idag. Nummer ett 2014. Här läser jag att man vill dissa alla som inte väljer att rösta iår. Elever som inte röstar dissas alltså. Läs på och gör din röst hörd! 

ITSAM dissas i FRIZON tyvärr och nu trodde jag i min enfald som fritidspolitiker att detta problem var löst. För mer än ett år sedan beslutade kommunstyrelsen att fungerande INTERNET på Vimmerby gymnasium skulle högprioriteras. Ännu kastas man ut från klienten och ITSAM verkar inte ha rätt lösning på gång enligt en källa som jag vill hålla anonym. ITSAM tror att problemet är underkapacitet. Min källa tror att det är säkerhetssystem och spärrar i systemet. Vem vet vad som är orsaken. Som politiker och förälder vill jag att detta ska fungera. NU! Eller NYSS! 

2 kommentarer:

  1. Samma sak som 2013. Varför envisas med "klienten"? Chromebooks verkar funka för många andra gymnasium.

    SvaraRadera