söndag 9 mars 2014

Stolt över Vimmerby kulturskola är jag idag.

Tänk så bra kultur som Kulturskolan i Vimmerby kan leverera. Jag blir varm och glad i hjärtat när jag besökt vårshowen med temat kvinna på mässhallarna igår. 

Så bra budskap och så fantastiskt framfört. Linda Begu och Josefine Hugosson sjunger bättre än originalen till det egna showbandet med så mycket blås. 

Teatergrupper och dansgrupper avlöser varandra och sprider glädje och allvar om vartannat på temat kvinna. Rösträttsdemonstration inleder, pausnummer är allsång till "Åhhh, tjejer" och finalnumret är "Girls just wanna have fun". En egen film om kvinnliga förebilder av Madeleine Johansson och flera riktigt svängiga låtar av showbandet får upplevas. 

Allt är så bra sammansatt och jag är verkligen stolt över att detta finns i Vimmerby och att min yngsta dotter får vara en del av kulturkompaniet. Kroppars glädje över att få röra sig och stolthet över att framträda är kunskaper som är så viktiga för barn och unga att träna sig på och lära sig. Kulturskolans pedagoger kan verkligen detta och det har så stor och viktig betydelse för Vimmerbys kulturliv. För det är så som vi skrev i vårt förra valmanifest 2010. Kultur gör livet värt att leva! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar