onsdag 12 mars 2014

Biogas sydost i Växjö

Idag befinner jag mig på två olika intressanta sammanträden. Först ut är Biogas Sydosts möte i Växjö där jag ska avtackas idag. Arbetet inom nätverket Biogas Sydost har varit mycket framgångsrikt och under den senaste treårsperioden har det byggts fyra stora produktionsanläggningar och sex nya tankställen har byggts i regionen. 

Nu finns tankställen i Växjö, Kalmar, Älmhult, Västervik, Oskarshamn,  Karlshamn, på gång är mackar i Alvesta och Ljungby. Nässjö och Jönköping har också gastankställen. 

Produktionsanläggningar med uppgradering har byggts i Växjö, Kalmar (More Biogas Småland AB) , Mörrum.  Hagelsrums anläggning planerar uppgradering. 

Alvesta biogas kommer att byggas iår. 

I eftermiddag ska jag träffa alla samhällskunskapslärare i Vimmerby kommun och planera skolvalen och erbjudandet att alla gymnasielever över 18 år ska få förtidsröstning under skoltid. 

Skoldebatter och valinformation ska också planeras i eftermiddag. Vi blir tio personer och det är jag som är utsedd av valnämnden att hålla i detta samverkansmöte. Mycket viktigt att inspirera Vimmerbys unga att ta ställning och engagera sig och framförallt att rösta i båda valen under supervalåret 2014. 25 maj på mors dag är det Val till Europaparlamentet och den 14 september är det val till riksdag, landstinget och kommunfullmäktige. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar