fredag 28 februari 2014

Ungdomspedagog Anja hälsas välkommen till Vimmerby!

Jag träffade Anders Degerman idag på Fabriken. Vi diskuterade bland annat min ungdomsmotion och den ungdomsstrategi som Anders jobbar med samt folkhälsoplan inkl. jämställdshetsarbete och barnkonventionsarbete. Ett mycket bra möte som kan leda till stora förbättringar för barn och unga i Vimmerby kommun. 

Jag fick också tillfälle att träffa den nya ungdomspedagogen som anställts. Hon är skånska och har studerat i Västerås och nu valt Vimmerby som arbetsort. Hon fick lägenhet i Vimmerby och tack vare att hon flyttade hit från en annan ort och valde en lägenhet i en kransort så fick hon tre månader gratis hyra. Det kallar jag inflyttarservice.  Jag önskar henne lycka till med det viktiga ungdomsarbetet som hon fått som värv. 

PS. Hon söker nu lägenhet i Vimmerby då jag anar att pendlingen blir dyr och lite krånglig med jobbet på fabriken!  DS. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar