tisdag 11 februari 2014

Svar till Leif Carlsson och motion om praktisk landbygdsutveckling i februari

NU har jag skickat in mitt svar på Leif Carlssons angrepp i en insändare där han anklagar mig för politisk ohederlighet. Läs det i Vimmerby tidning imorgon eller i övermorgon.

Jag uppfattar att det nu är många olika partier i Vimmerby som vill värna landsbygden och det gläder mig då Centerpartiet kommer att lägga en motion om konkret och praktisk landsbygdsutveckling i fullmäktige i februari. Det kanske finns chans att den motionen får gehör i KS som nu har fått uppdragte att besluta om hur motioner ska prioriteras efter att min motion om snabbare motionshantering bifölls. Om KS gillar vår landsbygdsmotion så kan den hanteras och förverkligas snabbt. Det vore toppen för landsbygden, tror jag. Jag har nämligen hittat pengar i vår budget till en landbygdssatning som heter duga.

Ska bli spännande att se hur Vimmerby kommunstyrelse kommer att ta emot mitt och Centerpartiets förslag till konkret och praktisk landbygdsutveckling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar