tisdag 18 februari 2014

Centerpartiet värvar ungdomar i Vimmerby

Blev så glad när en person i min närhet frågade efter om det fanns något ungdomsförbund av centerpartiet i Vimmerby. Min vän hade träffat en trettonåring tjej som lyssnat , läst och sett mig i Vimmerbypolitiken och ville nu bli medlem i vårt ungdomsförbund. Jag hänvisade givetvis till Evelina Eriksson som är ordförande för CUF i Kalmar län. 

Tänk om vi kunde hjälpa till att få igång ett aktivit CUF i Vimmerby som vi hade under min ungdomstid. Min bror Urban var mycket aktiv där och drog med mig på olika aktiviteter. Miljöbåten i Östersjön var ett exempel där vi seglade runt i Kalmar sund för att uppmärksamma vad som höll och håller på att hända med Östersjön! detta var år 1986 och läget är väl ännu sämre nu med bottendöd och föroreningar av världens största innanhav. 

Hoppas att vi kan inspirera denna trettonåriga tjej till engagemang. Vi har en bra politik i Vimmerby som kan göra stor skillnad, tror jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar