fredag 10 januari 2014

Mötesupplevelser idag mm.

Jag har deltagit i flera möten idag och de har varit helt olika till sin karaktär. Ett av mötena innehöll oförståeliga meningsutbyten som sannolikt hade en historik som jag inte fått ta del av. Detta innebar energidränage i gruppen. Det var helt enkelt svårt att förstå vad som hände och vilket resultat som mötet fick. Och vad kommer att hända nu?

Hoppas att det i alla fall blir ett bra utfall och en bra fortsatt process. 

Har Du upplevt möten som inte alls blivit som du tänkt dig? Möten mellan människor är magiska och har i alla fall många olika dimensioner och leder inte alltid spikrakt mot målet men det är väl det som kallas demokrati. Att tankar och idéer ska få tid och tillfälle att brytas på längden och tvären. Resultatet i detta fall hoppas jag mycket på för det kan betyda stora vinster för Vimmerby och en grannkommun, om det hela processas rätt i fortsättningen. Där har alla inblandade ett stort ansvar. Det kommer också att krävas mod och fantasi och förmågan att känna tillit, lyhördhet och gemenskap för att nå ett gott resultat.  Acceptans och förtroende är andra ingredienser i detta. 

I övrigt tycker jag att det är kul att tävla i På spåret på nätet och koppla till Facebook. Idag förlorade jag med två ynka poäng mot brorsan i Ås. Revansch nästa fredag får det bli.

Imorgon ska jag på extra distriktsstämma på Guldfågel arena. Vi samåker ett gäng från Vimmerby . Leif Larsson ska väljas som andranamn på vår riksdagslista. Själv är jag mycket glad för att jag kom tolva i medlemsomröstningen , den första gången som jag kandiderade. Nitton medlemmar ville ha mig som etta! Tack för ert stöd om någon av er som läser min blogg har röstat på mig i medlemsomröstningen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar