onsdag 8 januari 2014

Läsarstatistik

Diagram över Blogger-sidvisningar

Nu har jag bloggat i snart sju år och ovan finns statisiken för antalet läsare. En markant ökning sista året och jag uppskattar verkligen att antalet läsare har ökat.

De mest lästa inläggen har varit om ITSAM och man inser att intresset för den frågan är stor.

Personligen är jag en av de politiker som hela tiden ställt kontrollfrågor i såväl kommunfullmäktige som i kommunstyrelsen och försökt att sätta mig in i vårt kommunalförbund för IT-frågor.

Det har varit svårigheter att få insyn hela tiden och delar av förklaringen till det har uppdagats i olika media. Men även på hemmaplan har det varit svårt att få information från direktionens arbete. Det verkar ha funnits en ovilja att informera fritidspolitiker om verksamheten.

Nu hoppas jag att den nytillsatte VDn kan skapa arbetsro och resurseffektivare användning av medlemskommunernas skattemedel. I april byts direktionens ordförande enligt den information jag har. Det ska bli spännande att följa det stora förändringsarbetet som påbörjats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar