lördag 3 augusti 2013

Medelhavsvärme

Augusti är en av mina favoritmånader och jag tror att det är för att det oftast levereras så härligt väder. Varmt och fuktigt brukar det vara och denna månad föddes jag och så födde jag min förstfödde för 21 år sedan just i denna härliga sista sommarmånad. Då var det tropisk värme liksom nu och det händer i Västervik idag och för 21 år sedan! Förlossning för 21 år sedan och idag slutspel i Swedish Floorball cup hoppas jag. En rätt märklig reflektion men dock här på bloggen är jag ju fri att reflektera hur jag vill och det känns bra.

I en del andra länder är ju inte yttrandefriheten lika bra som hos oss och senast var det Ryssland som stack ut vad gäller OS och homosexuella . Pinsamt uttalande att de som är homosexuella och deltar i OS inte skulle få vara det under spelen och nu har nationen gjort en pudel tack och lov. Tyvärr kvarstår de strängare lagarna mot homosexuella så det finns en del kvar att arbeta med i demokratins namn och friheten att få bara den man är i Ryssland.

VOK uttrycker missnöje mot kommunen ännu en gång i Vimmerby tidning och det är tråkigt tycker jag att kommunen misslyckas i sin kommunikation med det viktiga föreningslivet. Men nu måste vi se framåt och jobba med förbättring på detta område. Kommunikationssstrategier bör tas fram och policies vad gäller dialogen med föreningslivet och med medborgarna. Verktygen saknas inte som jag ser det utan det är rutiner som behöver förbättras för att kommunikationen ska bli framgångsrik på alla plan. Missnöjda föreningar och medborgare tyder på misslyckad kommunikation så nu måste fokuset vara att komma till rätta med vad som gick fel denna gång och inte låta någon prestige infinna sig utan se framåt med förbättringsförslag och inrättande av rutiner för dialog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar