onsdag 24 juli 2013

Sommarstadens mervärden för alla!

Cyklade runt staden idag och insåg att det är risk för besöksrekord på ALV tack vare Bullerby cup som börjar imorgon. Invasion på gång alltså och då reflekterar jag över att min släkt faktiskt är djupt involverad i besöksnäringen i Vimmerby på lite olika sätt. Svärfar har turistboende med 30 bäddar på Drottninggatan 31. Mina föräldrar har 17 bäddar i Perstorp med får och höns på bondgården. Maken underhåller på Nossen på lördag och på Warmbadhuset alla måndagskvällar i juli. Dottern arbetar på Komedianten som kommunal sommararbetare och serverar kaffe på sommarfesten på teatervandringarna. Själv säljer jag boken "I Astrid Lindgrens fotspår" och den försäljningen har tagit fart iår fast det är tre år sedan jag gav ut den. Den finns på turistbyrån och på Vimmerby bokhandel till det facila priset av 99kr.

Nog är många familjer involverade i Astrid Lindgrens hemstad för att besökarna ska få en optimerad upplevelse. Den bästa satsningen iår är är att handeln valt att ha öppet till åtta alla kvällar i juli. Det tror jag kommer att ge resultat om några år då fler lärt sig att ta del av utbudet i centrum med restauranger , shopping och upplevelser i form av teatervandringarna och fina genuina miljöer att njuta av. Båtsmansbacken är mitt smultronställe. Vilket är ditt?

Imponeras av att Prusseluskan, Kling och Klang samt VD på ALV lotsar in bilburna besökare redan vid den vackra rondellen..det kallar jag värdskap!.

Jag infogar en bild på en artikel ur lördagstidningen (27 juli) om svärfars turistboende. Mycket bra text, tycker jag och hans gäster är alltid mycket nöjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar