onsdag 12 juni 2013

Ulriksdalsvägen

Det nya dagiset Lunden är strax klart och i augusti kommer de 120 barnen dit. Jag som bor på Bysjövägen och är förälder funderar på hur skolvägen för mina barn och mina grannars barn kommer att påverkas av trafiken till och från dagiset. Som jag förstått det hela så planerades en cykelbana längs med Bysjövägen fram till Ulriksdalsvägen och nu har mina grannar börjat fråga mig vart den tog vägen. Ska vi skriva till vägverket och fråga eller är det kommunen som har det ansvaret för trafiksäkerheten runt det nybyggda dagiset? Tacksam för svar från någon som vet?

På Facebook fick jag tips om att Vimmerby kommun ritat in en gång och cykelväg i detaljplanen för dagiset längs Bysjövägen. här finns skisserna: http://www.vimmerby.se/PageFiles/6471/Skjutbaneomr%c3%a5det%20antagande.pdf Kopiera och klistra in i din webbläsare! Länkfunktionen fungerar inte när jag gör inlägg via min iPad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar