söndag 30 juni 2013

Bloggvärlden

Nu börjar Almedalen och temperaturen stiger i sociala medier. Jag reflekterar över bloggens funktion inom politiken när jag läser Peter Högbergs blogg http://hogbergstankar.blogspot.se/

Här framförs många negativa synpunkter och det saknas konstruktiva och positiva förslag till samhällsdebatten. Socialdemokraterna kritiseras kraftigt i blogginlägg efter blogginlägg. Verkar som att inget som partistyrelsen gör är bra enligt Högberg.

Mitt bloggande vill jag ska fungera som inspel och förslag på framtidsutvecklande funderingar för i första hand den trakt där jag lever, bor och verkar. Jag vill bidra med mina synpunkter och därigenom få fler att engagera sig i det politiska livet och i kulturlivet. Lämna gärna Dina synpunkter på mitt bloggande här eller via ett mejl till ingela.nilsson.nachtweij@vimmerby.se

Min ambition är faktiskt att komplettera Vimmerby tidnings rapportering kring några av mig utvalda ämnen. Min blogg ska bidra till tankar som utvecklar Vimmerby men även marknadsför det fantastiskt fina kultur-och naturvärde som vimmerbytrakten har och som bör upptäckas av fler. Vimmerby behöver helt klart fler ambassadörer för att få fler att upptäcka den livskvalité som Vimmerby kan erbjuda till många fler. Entreprenörskap och framåtanda spirar här och Du kan bli en del av detta på många olika sätt. Välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar