fredag 3 maj 2013

Solelrapport, april 2013!


Elbalans - uppdatering

Nu börjar diagrammet se ut som det ska. Men bättre kan det bli, stapeln för egenproducerad solel borde bli högre för både maj och juni, men väderleken kan man ju aldrig förutsäga med full säkerhet. Stapeln för inköpt el bör i stället bli lägre.

Det som inte framgår av staplarna är att jag nu i större omfattning börjat använda min eldrivna terränghjuling och min batteridrivna Husqvarna motorsåg.

Jag har alltså ersatt en del bensin till bilen och motorsågen och diesel till traktorn med elektricitet från solen.

Det sägs ju att även den längsta resa börjar med ett första litet steg, jag har nu börjat resan från ett fossilbränsledrivet till ett soldrivet samhälle. Du hänger väl med?

Tomas Holgersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar