måndag 27 maj 2013

Måndag och lagom mycket att göra idag!

Löpning startade min vecka. 5 km blev det idag och min irunner-APP berättar för mig att jag sedan 24 juli 2012 har joggat 20 mil, gått 40 mil och cyklat 80 mil. Häftigt att kunna mäta exakt när , var och hur långt man rört på sig. Kan rekommenderas som morot till friskvård. Och genast kopplar jag då mitt politiska arbete i kommunen med insikten om hur viktigt det är med fysisk träning för att orka med psykisk och fysisk stress i vardagen och på arbetet. Därför anser jag att friskvård är en viktig aspekt för en arbetsgivare att ta ansvar för tillsammans med sina anställda. Att få träna en timma på arbetstid och att få ett ekonomiskt bidrag till detsamma är många som redan infört. Vimmerby kommun har haft det i olika former men valt av olika skäl att rationalisera bort denna funktionen och inspirationen för dess anställda att hålla sig i form.

Vad tycker Du bloggläsare om denna fråga. Jag tar tacksamt emot Dina synpunkter och fungerar inte kommentarsfältet här så tveka inte utan mejla eller ring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar