tisdag 26 mars 2013

Tillsätt en partiledare till...

Annie arbetar extremt hårt som partiledare och minister och jag anser att det är på gränsen till omänskligt att en människa ska behöva ta ett ensamt ansvar för två så stora uppdrag. Jag funderar kring att partiet borde göra en offensiv ledarstrategisk insats och tillsätta en kompletterande partiledare som kan hjälpa Annie att ta mediadebatten nu efter Framtidsstämman. Vi ser ju hur vinklat, skruvat och ibland helt felaktiga tolkningar och analyser publiceras i dagspressen och dessa måste bemötas kraftfullt för att väljarna ska uppfatta partiet som mer tydligt nu när vi satt ett nytt och offensivt idéprogram. Det är nu och några veckor framåt som vår framtid som parti avgörs tror jag. Därför är det klokt med en mediastrategi kombinerat med en offensiv och nytänkande, klok och mänsklig syn på partiets ledarskap.

1 kommentar:

  1. Jag står fast vid denna strategi och anser inte att det är berättigat att kritisera detta förslag med ett genusargument. Det finns nämligen de som anser att jag aldrig föreslagit detta om Annie varit man. Jag vill betona att denna idé inte har med kön att göra.

    SvaraRadera