lördag 13 oktober 2012

Vimmerby marknad och sista A-lagsmatchen på Vimarvallen

Det känns historiskt att få uppleva Vimmerby IF spela den sista matchen på Vimarvallen idag om en timma. Min yngsta dotter ska paradera tillsammans med alla ungdomslag i pausen så vi är nu på väg till denna drabbning på Vimarvallen.

Jag måste också berätta att jag är upprymd över den härliga stämningen i vårt centergäng på torget idag. Har aldrig upplevt så god och samstämmig linje i vårt politiska budskap tidigare. Vi har träffat så många härliga medborgare som gett oss många lärorika och eftertänksamma reflektioner på framtidens utveckling av Vimmerby. Politik när den är som bäst, tycker jag i uppriktiga möten med Vimmerbyborna. På Tomasmarknaden ska Tomas och jag rigga en sällan skådad mötesplats för demokrati och framtidssamtal i Vimmerby. Varmt välkomna tillbaka på en kopp Gevalia lördagen innan julafton som traditionen bjuder i Vimmerby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar