söndag 14 oktober 2012

Vedarbete väntar...

När solpaneler på taket inte ger så mycket värme så tar veden vid. Dagen kräver därför vedkörning som verkligen bekräftar att veden värmer en många gånger. Härlig motion i underbar höstluft med hönsen furagerande omkring mig och kanske något fågelsträck över horisonten. Ha en fin höstdag alla läsare och kom gärna till Idrottshallen kl16 för A-lagets hemmapremiär mot Hovslätt med Vimmerbybördige Mikael Blomberg , en gammal elev till mig. Fri entré bjuds det på!

Till slut måste jag erkänna att gårdagens löpsedel berör ! Är det "min" politik i KS som beskrivs? Detta gör mig på djupet bekymrad och jag vill fördjupa mig i detta. Lönekostnaderna för Vimmerby kommun är i princip oförändrade trots att vi har 200 färre anställda. Hur kan det komma sig? Deltidsanställda har fått sluta i stora mängder. Färre händer i vård, skola och omsorg , eller? Är det verkligen "min" politik? Söndagen idag kommer jag att ägna åt reflektion, eftertanke och kroppsarbete. En bra kombination som förhoppningsvis reder ut lite tankar om vilka frågor som är viktigast för kommunen att fokusera på. Min roll i KS kräver också en del tankekraft idag! Berätta gärna för mig hur du ser på Vimmerbys framtid och vilka prioriteringar som måste göras. Jag tackar för de inspel som ni gav mig igår i samband med Vimmerby marknad och på Vimarvallen.

Slutligen en kommentar om att dementa tvingas åka runt i timmar i Vimmerby. Jag kräver uppföljning av detta och åtgärder. Försämringar för dementa på detta sätt accepteras inte av mig i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar