onsdag 10 oktober 2012

Ungdomspolitik

En av de viktigaste frågorna för mig som politiker är ungdomspolitiken och jag hoppas att min motion till kommunfullmäktige om detta snarast behandlas för att vi ska sätta större fokus på ungdomar i vår kommun. Arbetslösheten för ungdomar är graverande och insatser bör göras snarast. Många gånger är det en attitydfråga och jag blir upprörd när jag hör politiker i Vimmerby uttala sig generellt om att Vimmerbys ungdomar inte är uppskattade som feriearbetare.

Centerpartiet tror på kommunens ungdomar och vill fokusera och i samverkan med näringslivet göra insatser så att fler ungdomar får möta arbetslivet under sina ferier för att de ska lära sig mer om hur det är att arbeta och försörja sig och vad det skapar för möjligheter för framtiden. Vår vision är att alla ungdomar i Vimmerby ska få möjlighet att etablera sig på arbetsmarknaden under sina ferier. Det måste vara möjligt om vi alla anstränger oss. Tillsammans får vi Vimmerby att växa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar