torsdag 4 oktober 2012

SOLENERGI är en del av framtiden och energieffektivisering

Bengts Blogg måste jag bara rekommendera på tal om solel, solvärme och energibesparing med modern belysningsteknik. Här finns så mycket kunskap och så vill jag även passa på att rekommendera vår energirådgivare Emma Birgersson. Hon har mycket goda råd att ge som dessutom inte är dyra. Läs även energirådgivarnas blogg: rådgivarekot.

Jag kan rekommendera er att ta reda på hur man kan skriva avtal om timmätning med er elleverantör. Jag ställde frågan till det företaget som jag köper min el från och som jag dessutom är andelsägare i och köper all min el ifrån; vindkraftskooperativet O2 om de kunde ordna detta åt mig. Och de svarade att de skulle be min nätägare att snarast installera en timmätare åt mig så att det är möjligt att köpa billigare el på natten då jag kan välja att köra tvätt och disk i större omfattning. Bra för samhället, bra för min ekonomi och förhoppningsvis fungerande system. Värt att testa ialla fall, tycker jag. Lagen som tillåter detta trädde i kraft den 1 oktober iår. Läs mer om detta på rådgivarekot eller prata med Emma eller Jens, som är energirådgivare i Vimmerby respektive Hultsfred-Högsby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar