torsdag 25 oktober 2012

Bokslut på "Högbergs tankar!"

Peter Högberg beskriver händelser kring Håkan Juholt och hans egen roll kring Juholts avgångsbesked i Oskarshamn. Intressant läsning ur ett Kalmarlänsperspektiv, tycker jag. Nedan är ett klipp ur texten som ni hittar i komplett form i länken under. Min reflektion är att Socialdemokraterna hanterar sina förtroendevalda på ett tufft sätt, som "paria". Acceptabelt?

Men på denna blogg hanteras andra partiledare ännu tuffare av Högberg själv. Men så är väl hans spel! Vad kan man lära av detta blogginlägg? Rackarspelet tydliggörs och synliggörs! Vilka de underliggande skälen till detta blogginlägg? Är de personliga?

Ur blogginlägget:

Presskonferensen genomleds och jag kände mig hotad av omgivningen. Jag blev utskälld i den otroligt intensiva spänning som låg i luften. Många av de ledande socialdemokraterna i länet var på plats och de såg knappt åt mig. Jag var paria. Det enda stödet som jag kände var från den tillreste Erik Laakso. Jag tog den där intervjun och sedan så tog jag mig så snabbt hem som möjligt. I bilen så var det så nära att jag lämnade alla politiska uppdrag och partiet. Jag hade inte höga tankar om de ledande Socialdemokraterna i Kalmar län. Än idag så är inte förtroendet tillbaka och jag väljer att ha distans till partiet som jag inte haft sedan tidigare. Man kan säga att den eftermiddagen påverkade hela mitt förhållningssätt till partiet rätt eller fel så är det så.

Read more: http://hogbergstankar.blogspot.com/2012/10/bokslut-sahlin-och-juholt.html#ixzz2AI5mg1bc

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar