tisdag 18 september 2012

Grattis Storebro!

Roger von Haugwitz är ny ägare till Storebro. Skönt för alla anställda att ägarfrågan är löst. Nu får vi hoppas att det finns tålamod och långsiktighet inom företagets nya ägarstruktur.

Expert i konkurs läser jag på text-TV. Hur påverkar det anrika Expert som förr hade ett helt annat namn som jag nu glömt. Jag glömmer aldrig hur Ing-Marie Fransson och jag fotograferade Pippi utanför Pippis karamellaffär en söndag och filmen tog slut. Som av en händelse var Backheden i sin butik och sålde en film till oss så att vi kunde slutföra vårt fotouppdrag till broschyren I Astrids fotspår som vi producerade i ett företagsamhetsprojekt på Vimarskolan1999. Trist om expert försvinner som butik i Vimmerbys handel. En servicebutik som behövs i Vimmerby, tycker jag. Hoppas att det kan ordna sig på liknande sätt som för Storebro. Men visst är väl den en franchisebutik och då drabbas den endast indirekt, rapporterade Rapport nyss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar