tisdag 3 juli 2012

Rannskningsdags!

Av en händelse sorterade jag fakturor idag och fann detta urklipp i högen. Anna Svensson och jag skrev denna och skickade in den till Vimmerby tidning förra våren då Sommartorget diskuterades och innan Bakfickan flyttade till den platsen där de finns idag.

Tyvärr är det flera bodar på torget som är stängda fortfarande vilket jag beklagar då det inte bidrar till ett levande sommartorg. Jag passerade förbi igår kväll på väg hem från vår välbesökta kulturkväll vid Warmbadhuset. Sommartorget lockade inte oss tyvärr utan vi valde att stanna på Träffen och köpa glass. Jag hoppas verkligen att sommartorget blir vad vi politiker och Vimmerbybor förväntar oss. Tillsammans måste vi arbeta mot målet ett levande sommartorg!

Förresten, jag träffade Sonja och Inger från Möckelhult på Storgatan och de hade varit och fikat på Royal café och de lovordade denna satsning och berömde deras öppettider till 21 varje dag! Att det sedan funnits ett Royal café där Samuel August och Hanna i Hult drack te vid sekelskiftet innan frieriet i kyrkparken som skedde närmare bestämt den första april i yrande snöglopp år 1903, gör ju namnvalet på gamla brödstugan så mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar