onsdag 13 juni 2012

En spännande tid!

Jag befinner mig just nu i brytningstid på jobbet och formulerar framtidens arbetsuppgifter. Planen är att jag nästa år skall arbeta med demoföretag och framtidsföretag inom energiproduktion och energieffektivisering på gårdsnivå inom de gröna näringarna. Just nu söker vi medfinansiering för detta ändamål. Potentialen och möjligheterna är stora och energin kommer alltid att vara en framtidsfråga för lantbruket och företagandet i stort. Samverkan med olika aktörer är också centralt här. Vi söker även medfinansiering till en förstudie för Vimmerby biogas AB , som på sikt skulle kunna bli en stor fordonsgassatsning i Vimmerby med lantbrukare involverade. En studieresa i november till Sävsjö biogas planeras och det ska bli spännande att leda och följa den satsningen.

Jag får många olika mejl från kommunens medborgare. En del är svåra att tolka och förstå men jag försöker svara efter bästa förmåga. Tyvärr är mejl ibland ett bristfälligt sätt att kommunicera då nyanser och tolkningar ibland får för stort spelrum för att utgöra en effektiv kommuniktion. Ett fysiskt möte eller ett telefonsamtal kan då vara mycket tydligare så att man verkligen får fokus på det viktigaste i budskapet som vill förmedlas till mottagaren.Mejl blir ibland som att gå som katten kring het gröt. Tror att jag ska luncha, mötas och ringa lite oftare och mejla lite mindre framöver.

Idag står Kalmar och kompetensutveckling på programmet. Ska bli härligt att träffa sina kollegor i Växjö och Kalmar . Vi är ett riktigt härligt gäng med ett toppenbra ledarskap, tycker jag. Ledarskapet gör stor skillnad då min nuvarande chef verkligen är den bästa chef jag haft. Varje månadsrapport återkopplas och positiva delar förmedlas i kombination med bra coachning. Härligt att få uppleva det, tycker jag. Och så lärorikt att få se olika typer av ledarskap omkring sig. Det viktigaste ledarskapet är ju dock det ledarskap du själv utövar för att lotsa dig själv framåt. Lycka är att till fullo använda sin förmåga! Ha en härlig framgångsrik dag alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar