måndag 28 maj 2012

Monday morning, knitting ears of gold...

Som Bono i U2 säger. Loreen, tack för ditt politiska engagemang och att du vågade uttrycka detta angående mänskliga rättigheter för det azerbadjanska folket och stort grattis till vinsten och en lysande framtid i internationell toppklass!
Idag är det besök i huvudstaden som gäller. Sedan är det kommunfullmäktige i Vimmerby . Jag kommer att komma lite sent till mötet och missar bolagens redovisningar men jag hoppas att SJ inte förstör mitt deltagande ikväll även om jag anländer lite sent.
Jag har fått flera mejl och samtal om bredbandsutbyggnad och därför vill jag inte missa kvällens interpellationsdebatt om detta. En mycket viktig fråga för oss centerpartister som vill att hela kommunen skall leva. Man betalar samma skatt på landsbygden som i stan och på landsbygden finns stor potential för tillväxt men det kräver en god infrastruktur i form av leveranssäkerhet för internet och bra vägar som sammanbinder landsbygden med omvärlden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar