onsdag 30 maj 2012

Lite litteratur på onsdagsmorgonen och dansshow ikväll.

Läst Åsa Larssons : Till offer åt Molok. Kan rekommenderas av mig då hennes språk gör mig inspirerad även om berättelsen är otäck. Den beskriver hur det kunde gå för en kvinna som älskade en man som valde att inte ta ansvar för sitt barn fullt ut. Hon drabbades extremt hårt och den händelsen påverkade människor i generationer. Spännande att läsa hur effekten av två människors passion kan leva vidare och påverka så starkt långt senare.
Just nu läser jag Till dess din vrede upphör och det är också en gripande beskrivning av ondska och kärlek och vad den kan göra med människor.
Skulle var kul med ett författarbesök i Vimmerby med Åsa Larsson , drömma kan man ju alltid göra. På tal om drömmar vill jag rekommendera föreställningen Drömmar ikväll på tullportsteatern i Vimmerby. Kulturskolan bjuder upp till dans på temat drömmar och i pausen erbjuder föräldraföreningen Drömfika med hembakade drömmar av Miriam Ekelund från Frödinge. Hon har bakat tre olika sorter, kardemumma, citron och vanilj och jag kan lova att de är värda att avnjutas i kväll till en kopp kaffe eller saft. Danslärarna Jennie och Carolina skall ha stor cred för sitt engagemang som ger unga människor i Vimmerby en chans att visa upp sina danstalanger och kärlek till kroppens lust att röra sig till musik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar